The Red Pin Stars – هالیوود همبستگی خود را نشان می دهد و خواستار آتش بس فوری غزه در مراسم بحث برانگیز اسکار می شود


در چهار ماه گذشته، جهان شاهد نسل کشی غزه توسط اسرائیل بوده است در حالی که جهان نظاره گر است. جنایات اسرائیل بیش از 31000 غیرنظامی از جمله بیش از 15000 کودک را کشته است، در حالی که صدها هزار نفر به شدت مجروح شده اند و میلیون ها نفر با گرسنگی و گرسنگی روبرو هستند. مردم سراسر جهان، از جمله ستاره های هالیوود، به جنگ اسرائیل اعتراض کردند و به ستاره های قرمز معروف شدند.

جوایز اسکار امسال چرخش سیاسی بیشتری به خود گرفت، به ویژه با سنجاق قرمز که نماد آتش بس فوری در غزه بود. چندین بازیگر و هنرپیشه بدون توجه به پیشینه مذهبی خود خواستار نسل کشی غیرانسانی اسرائیل علیه مردم فلسطین شده اند. و جای تعجب نیست که جنجال های زیادی را در سراسر جهان به ویژه در میان حامیان اسرائیل ایجاد کرده است.

از ویترین خیره کننده فرش قرمز در اسکار 2024، تظاهرات طرفداران فلسطینی در خارج از تئاتر دالبی. آنها مانع تردد در اطراف پست های بازرسی شدند.

از سوی دیگر فرش قرمز ساکت بود اما چند بازیگر و بازیگر زن با پوشیدن سنجاق قرمز به نشانه آتش بس فوری در غزه، بیانیه ای دیدنی را بیان کردند. تابلوهای آتش بس که توسط هنرمندان پوشیده شده است توجه قابل توجهی را به نسل کشی مداوم اسرائیل در غزه جلب کرده است. حالا این ژست انسان دوستانه بازیگران و کارگردانان مشهور جهان به موضوعی برای گفت و گو در رسانه ها تبدیل شده است.

چه کسی در اسکار سنجاق قرمز پوشید؟

سلبریتی های هالیوود مانند بیلی آیلیش، مارک رونسون، آوا دوورنی، مارک روفالو، ریز احمد، ماهرشالا علی و رامی یوسف خود را با سنجاق های قرمز رنگی که دستی را در اطراف یک قلب سیاه نشان می دهد تزئین کردند. این ژست بازتاب همبستگی اعضای Boygenius، فیبی بریجرز، لوسی داکوس و جولین بیکر در جوایز اخیر گرمی و همچنین بازیگران تونی شالوب و ایبون ماس-باچراخ در جوایز قبلی SAG بود.

رامی یوسف، مجری و ستاره فیلم نامزد شده بینوایان، حال و هوای فرش قرمز را خلاصه کرد و گفت:

“We’re calling for an immediate, permanent cease-fire in Gaza. We’re calling for peace and justice—lasting justice—for the people of Palestine.”

جاناتان گلیزر، کارگردان یهودی، نیز یکی از ستاره‌های رد پین است که صدای خود را علیه جنایات اسراییل تا یک اسکار قابل توجه بالا برد. او می گوید

“Right now, we stand here as men who refute their Jewishness and the Holocaust being hijacked by an occupation that has led to conflict for so many innocent people, whether the victims of October 7 in Israel or the ongoing attack on Gaza,” 
سنجاق قرمز

سنجاق قرمز در اسکار به چه معناست؟

پین‌های قرمز نمایش داده شده در اسکار توسط Artists4Ceasefire، ائتلافی از افراد مشهور و نمایندگان صنعت سرگرمی توزیع شد. این سنجاق ها نماد حمایت جمعی از اقدام فوری در پاسخ به درگیری اسرائیل و حماس، حمایت از آتش بس فوری و دائمی، آزادی زندانیان و ارسال سریع کمک های بشردوستانه به غیرنظامیان غزه بود.

این ابتکار شامل کیت بلانشت، بن افلک، جنیفر لوپز و بردلی کوپر، در میان بیش از 380 امضاکننده است. رامی یوسف، بازیگر و کمدین، در گفتگو با رسانه های آمریکایی، فراخوان این گروه را برای پایان دادن به خشونت و عدالت و صلح برای مردم فلسطین بیان کرد و بر ضرورت جهانی برای محافظت از جان بی گناهان به ویژه کودکان تاکید کرد.

طرفداران اسرائیل چگونه این سنجاق قرمز را دریافت کردند؟

به دلیل سنجاق قرمز و ژست انسان دوستانه هنرمندان، حامیان نسل کشی طرفدار اسرائیل خشمگین شدند. آنها به هر شروعی از Red Pin Stars تا اسکار حمله کردند.

تازه‌کارهایی مانند مارک روفالو و جاناتان گلیزر منتخب حمله اسرائیل هستند و به آنها برچسب “یهودی ضد یهود”، “یهودیان ساموئید” و بسیاری دیگر داده شده است. اما تا زمانی که در راه درست هستند برایشان مهم نیست. برای همه این آغازها، آنچه نادرست است، نادرست است و آنچه درست است، درست است، صرف نظر از پیشینه مذهبی یا قومی آنها.

دیدگاهتان را بنویسید