چرا ایالات متحده به روسیه در مورد حمله آتی هشدار می دهد – آیا آنها به اوکراین برای شکست دادن آن کمک می کنند؟


در 22 امهفتم در ماه مارس، حداقل پنج مرد مسلح استتار شده در تالار شهر کروکوس در مسکو آتش گشودند و مواد منفجره را منفجر کردند که حداقل 139 نفر را کشتند و بیش از 200 نفر را مجروح کردند. داعش (دولت اسلامی) بعداً مدعی شد که پایتخت این حمله مرگبار روسیه بوده است.

به گفته ایالات متحده، 7هزار در ماه مارس، از طریق وب سایت سفارت آمریکا در روسیه به شهروندان خود که در روسیه زندگی می کنند هشدار داد که از تجمعات دسته جمعی، به ویژه کنسرت ها خودداری کنند. پس از 15 روز حمله صورت گرفت. آدرین واتسون، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید نیز گزارش داد که در عرض یک ساعت پس از حمله، ایالات متحده به مقامات روسیه در مورد حمله آینده به 8 هشدار داد.هزار اسفند ماه جاری. با این حال، مقامات روسیه ادعاهای ایالات متحده را رد کردند و گفتند که آنها اطلاعات را در اختیار دارند اما آن را به اشتراک نمی گذارند.

هشدار سفارت آمریکا در مورد حمله به سالن کنسرت مسکو

روز بعد، نیروهای روسی چهار مهاجم را دستگیر کردند که گفتند فردی ناشناس از طریق تلگرام پول دریافت کرده است تا این حمله را انجام دهند. داعش نیز مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت، در حالی که مقامات روسیه پیشنهاد کردند که این حمله توسط دولت اوکراین مورد حمایت غرب طراحی شده بود. بعداً ولادیمیر پوتین نیز اعتراف کرد که این حمله توسط داعش انجام شده است، اما با مقامات اوکراینی ارتباط دارد. دادگاه روسیه چهار مرد را به اقدامات تروریستی متهم کرد.

همه دنیا می دانند که داعش انگیزه ای دارد و به دلیل دخالت در جنگ سوریه، چندین حمله علیه ارتش، سفارت و پرسنل روسیه انجام داده است. با این حال، این موضوع اصلی ما نیست.

موضوع اصلی ما این است که چرا ایالات متحده به روسیه در مورد حمله آتی هشدار می دهد؟ این یک سوال واضح است زیرا همه ما می دانیم که ایالات متحده با پول، سلاح و اطلاعات زیادی به اوکراین برای حمله به خاک روسیه برای محافظت از منافع خود در منطقه کمک کرده است.

ایالات متحده، ابرقدرت جهان، خواهان پیوستن اوکراین به ناتو است که تسلط این کشور را در منطقه در امتداد مرز روسیه تقویت می کند. بدون شک عضویت در ناتو یک تهدید وجودی برای روسیه است. با توجه به تهدید بالقوه – برای دهه‌ها – روسیه به اوکراین درباره این اقدام و پیوستن به ناتو هشدار داده است. با این حال، اوکراین آمریکا را به جای همسایه خود انتخاب کرد و همچنان به دنبال عضویت در ناتو است، که باعث شد روسیه در فوریه 2022 یک کمپین نظامی را آغاز کند. از آن زمان جنگ بین روسیه و اوکراین ادامه دارد.

لشکرکشی روسیه به اوکراین باعث عمیق ترین بحران در روابط روسیه با غرب به رهبری آمریکا شد. جهان از زمان بحران موشکی کوبا در سال 1962 چنین دشمنی وحشتناکی را بین روسیه و آمریکا ندیده است.

طی دو سال گذشته، ایالات متحده میلیاردها دلار، تن مهمات و داده های اطلاعاتی طبقه بندی شده مهمی را به اوکراین ارائه کرده است تا اوکراین بتواند به مبارزه با روسیه در زمین ادامه دهد. از سوی دیگر، آمریکا و متحدانش تحریم های متعددی وضع کردند و روسیه را از جامعه بین المللی منزوی کردند. همچنین گزارش شد که سربازان آمریکایی نیز برای اوکراین در برابر روسیه می جنگند. کرملین همچنین واشنگتن را به مشارکت در جنگ علیه روسیه متهم کرد.

ارتش آمریکا در اوکراین علیه روسیه می جنگد

اگر روابط آمریکا و روسیه تا این حد تلخ است و آمریکا می خواهد روسیه را نابود کند، چرا باید به روسیه – آنطور که ادعا می کند – در مورد حمله آینده خود هشدار دهد؟ آیا در وهله اول این چیزی نیست که آنها می خواهند؟ آیا به همین دلیل آنها به اوکراین کمک نکردند؟ اگر چنین است، چرا دولت ایالات متحده ناگهان با روسیه اینقدر خوب شده است؟ معنی ندارد. همین امر در مورد آنتاگونیست دیرینه آمریکا، ایران در 3 خود نیز صدق می کندrd کشتار ژانویه که آمریکا قبل از حمله به تهران در مورد آن هشدار داده بود و داعش- خراسان بعداً مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

با این حال، یک ادعا وجود دارد – به گزارش RT News، روسیه رد می کند که ایالات متحده اطلاعات کامل را با مقامات روسی به اشتراک نمی گذارد. برای بحث، بیایید بگوییم که آنها به روسیه هشدار دادند، اما این سوال باقی می ماند که چرا؟ خوب، دلایل مختلفی می تواند برای این وجود داشته باشد.

اول اینکه، با توجه به اینکه گزارش‌هایی مبنی بر تامین مالی آمریکا و اسرائیل از داعش از ابتدا و اینکه به عنوان نماینده پنتاگون و موساد برای این حمله کار می‌کرد، شاید آمریکا می‌خواست اینطور به نظر برسد که هیچ ارتباطی با این حمله نداشته است. چندین بار. علاوه بر این، جنگ در اوکراین، و همچنین حمایت لجستیکی و مالی ایالات متحده، ایالات متحده را به عنوان یک برنامه ریز حمله احتمالی در رادار روسیه قرار می دهد.

دوم، مهاجمان به سمت مرز اوکراین حرکت کردند و مقامات روسی اطلاعاتی داشتند مبنی بر اینکه برخی در آنجا منتظر پذیرش مهاجمان هستند. علاوه بر این، اطلاعاتی در اینترنت ظاهر شد مبنی بر اینکه یکی از کسانی که حمله کرده اند یک شهروند اوکراینی است که در ارتش این کشور خدمت کرده است. این به طور قانع کننده ای نشان دهنده دخالت اوکراین در این حمله است. بنابراین، برای نجات اوکراین از اتهامات روسیه، ایالات متحده می‌تواند ریسمان را بکشد، به روسیه هشدار دهد و همه چیز را به گروه مزدور داعش واگذار کند.

ثالثاً، ممکن است مقصر اسرائیل نیز باشد، زیرا چند ماه قبل از هشدار ایالات متحده، یک سیاستمدار اسرائیلی لیکود، امیر ویتمن، روسیه را به دلیل حمایت از حماس و حمله به اوکراین به صورت زنده – RT تهدید کرد. او مستقیماً گفت که «روسیه تاوان آن را خواهد پرداخت».

https://www.youtube.com/watch?v=55eLYYP0iSw

در این شرایط، اگر اوکراین نیست، روسیه باید همه نقاط را به هم متصل کند و تقصیر را به گردن اسرائیل بیندازد. از آنجایی که چهار مهاجم دستگیر شده اعتراف کردند که برای حمله به سالن کنسرت دستمزد دریافت کرده‌اند و نمی‌دانند چه کسی به آنها پول پرداخت کرده است، باید یک دشمن روسی باشد که طناب‌ها را کشیده است. در این شرایط سخت، هشدار آمریکا به عنوان مرهمی از سوء ظن روسیه برای اسرائیل مفید خواهد بود.

***اینها فقط نظرات من بر اساس درک من از حمله به سالن کنسرت مسکو است و اگر کسی با درک من مخالفت کرد، لطفاً نظر خود را بیان کند.



دیدگاهتان را بنویسید