بهترین آثار نویسنده مجارستانی آگوتا کریستوف که ارزش خواندن دارد


به احتمال زیاد، اولین نویسنده مجارستانی آگوتا کریستوف در سال 1986 توسط بسیاری فراموش شد. اما نه کسانی که قبلاً جهان او را کشف کرده اند. او نویسنده ای بسیار با استعداد با حس سادگی و ویژگی های تکان دهنده بود. و بسیاری بودند و خواهند بود که از سبک نوشتاری کاملاً متمایز او شگفت زده شده اند.

ناگفته نماند که کسانی که دفترچه یادداشت، اثبات و دروغ سوم: سه ​​رمان را که در سال 1997 به ترجمه انگلیسی منتشر شد، انتخاب کردند، ممکن است دچار خلسه خواندن شده باشند. علاوه بر این، برخی از کتاب‌های او باعث می‌شود که فراموش کنید از اتوبوس، تراموا و تراموا پیاده شوید. اگر منتظر چنین کتاب پرماجرا هستید، بیایید بهترین آثار آگوتا کریستوف را که باید بخوانید، بررسی کنیم.

سه گانه نوت بوک.

یک کلاسیک مدرن، سه گانه “نوت بوک” است.

در میان بهترین آثار آگوتا کریستوف، دفترچه یادداشت، اولین اثر سه گانه ای که باید خوانده شود، برای اولین بار در سال 1986 منتشر شد و اولین بار ترجمه انگلیسی آن در سال 1988 منتشر شد. این داستان زیبا در مورد دو برادر دوقلو است که در حالی که جنگ در اطراف آنها بیداد می کند به روستاها فرستاده می شوند تا با مادربزرگ ظالم خود زندگی کنند. سه گانه نوت بوک یک کلاسیک مدرن مطلق است.

فقط برای اینکه کتاب اول این سه گانه را در چشم انداز قرار دهم،

Kristof's novel is moving in the truest sense of the word - it doesn't leave you with a tear in the corner of your eye, but with the feeling of having read something disturbing about what humans are capable of, with questions about what the author might have gone through in order to write like this. The novel combines most of the meanings of the word fabulous in one rich text.

قبل از اینکه تب کریستف واقعا اروپا را فرا بگیرد، مجارستانی مدت ها به عنوان نویسنده ای شناخته می شد. این را اسلاوی ژیژک فیلسوف اسلوونیایی بیان کرد این کتاب باعث شد بفهمد که می خواهد چه جور آدمی باشد. Jonas T. Bengtsson نویسنده دانمارکی مجبور شد خواندن بسیاری از همکارانش را متوقف کند زیرا آنها دیگر چیزی به او نمی گفتند.

کتاب 2: اثبات

«دفتر خاطرات دوقلوها» اولین کتاب از این سه گانه است که همچنان شاهکار کریستوف است. و کتاب دوم فقط در ادامه شاهکار بود. کتاب شماره دو (اثبات) در سال 1988 منتشر شد و در سال 1991 به انگلیسی ترجمه شد اثبات. این قسمت از این سه گانه دارای قدرت جذابی است که باعث می شود مردم زمان حال را فراموش کنند و آنها را به زمان کریستوف بازگرداند.

Also Read: The Most Influential Books in Western History

رمان «اثبات» داستان دوقلوهای لوکاس و کلاوس را روایت می کند. پس از ناپدید شدن برادر دوقلویش در خارج از کشور، لوکاس تنها می ماند، گیج و از بخشی از خودش جدا می شود.

او تلاش می کند در کشوری که شر کنترل را در دست گرفته و مردم با آسیب های جنگ دست و پنجه نرم می کنند، نیکی کند. تنها مدرک زندگی با برادرم داستان هایی است که در یک دفتر بزرگ نوشته شده است.

وقتی منتشر شد، خوانندگان کریستوف احتمالاً به همان اندازه که درباره جلد اول سه گانه هیجان زده بودند، در مورد جلد دوم این سه گانه هیجان زده بودند. و این فقط به این دلیل است که داستان در جلد دوم تقریباً یکپارچه ادامه دارد. و فشار جلد اول در اینجا نیز به درجه بالایی نمی رسد، حتی اگر حرکت نبوغانه اجازه دادن به دوقلوها به عنوان یک راوی واحد تکرار نشود.

کتاب سوم: دروغ سوم

سومین و آخرین کتاب این سه گانه The Third Lie به انگلیسی نام دارد که در سال 1996 ترجمه و منتشر شد. این رمانی است که جهان ادبی خاص نویسنده را گسترش می‌دهد و مفاهیم بشری از خیر و شر را تهدید می‌کند.

پس از چندین دهه تبعید، لوکاس به شهر دوران کودکی خود باز می گردد. او سال‌های تنهایی، جدایی از برادر دوقلویش کلاوس، جنگ، پناه بردن به مادربزرگش را به یاد می‌آورد. حالا او می خواهد تلاش کند تا برادرش کلاوس را پیدا کند. اما اگر تمام زندگی شما بر اساس یک دروغ باشد چه؟

Also Read: Zora Neale Hurston’s “Their Eyes Were Watching God” Is A Staple in The African-American Literary Canon

دروغ سوم همه خوانندگان را سرپا نگه داشت، و با این کتاب، خوانندگان با کریستوف، گیج و رنجیده از زمان خود، اوقاتی فراموش نشدنی را سپری کردند. این سه گانه به خوبی زمان نویسنده و خودش را منعکس می کند. و این کتاب ها بهترین آثار آگوتا کریستوف هستند که باید با جان و دل خواند.

بی سواد: شاهکار زندگی نامه ای کریستوف

پس از سه گانه کریستف دفترچه یادداشت، بی سواد برجسته ترین اثر است. آگوتا کریستوف به همان شیوه مستقیم و مختصر که در سه گانه می نویسد، این یک زندگی نامه کوچک و جذاب است. همچنین رویدادهای زیادی وجود دارد که منعکس کننده جهان این سه گانه است که به خوانندگان کمک می کند تا بفهمند که او چگونه می تواند به شیوه ای که نوشته است بنویسد.

بی سواد این یک داستان کوتاه و فشرده در مورد زنی است که تاریخ قرن بیستم اروپا را بیش از همه احساس کرده است و استعداد خارق‌العاده‌ای – و احساسات قوی غیرمعمول – برای کلمات داشت. به احتمال زیاد به همین دلیل است که این کتاب را خنجر باریک خاطرات می دانند.

Also Read: The Most Important Books of Albert Camus

این کتاب شامل یازده داستان کوچک است که داستان بزرگتری را تشکیل می دهد. کریستوف می نویسد که چگونه در مجارستان به مدرسه رفت، جایی که پدرش معلم بود، در مورد جدایی دردناک از برادرش که به یک مدرسه شبانه روزی فرستاده شد، در مورد چگونگی شروع به نوشتن دفتر خاطرات، در مورد فرقه استالین و او. فرار از مجارستان او اولین سال‌های زندگی‌اش را در سوئیس به‌عنوان پیاده‌روی در بیابان توصیف می‌کند – بدون زمینه، بدون زبان، بدون توانایی خواندن و نوشتن. در پایان، آگوتا کریستف یاد گرفت بدون اتکا به توانایی های خود فرانسوی صحبت کند. هنگام نوشتن همیشه فرهنگ لغت جلوی او بود.

به طور خلاصه، اگر می خواهید این نویسنده شگفت انگیز مجارستانی را بشناسید و آثار او را درک کنید، «سه گانه» و «بی سواد» کتاب هایی هستند که باید بخوانید. مطمئناً این احساس را به شما می دهد که کریستف باید همراه با میلیون ها اروپایی در آن زمان احساس می کرد.

دیدگاهتان را بنویسید